DISENGRENDA BORETTSLAG

 

RUNDSKRIV                                                       Disen, 10. september 2013

 

Kjære beboer,

 

HØSTDUGNAD:

I år som i fjor blir det avholdt høstdugnad. Datoen for årets dugnad er satt til 28-30 oktober. Formålet med årets dugnad er å få ryddet opp rundt husene og i felleskjelleren. Vaktmesteren vil som tidligere år bestille inn containere. Etter innspill fra fjorårets dugnad, har vi planlagt at vaktmester deltar på dugnaden. Rekketillitsvalgt kommer med mer informasjon for de ulike rekkene.

 

SYKKELPARKERING:

Det vil også i høst bli mulighet for å parkere sykler i låven til Disen gård. Lars H. Hanssen i styret vil koordinere sykkelparkeringen som vil bli gjennomført den 20. november kl. 18.00. Pga sikkerhetshensyn anbefaler vi at syklene låses.

 

REKKETILLITSVALGTMØTE:

Den 23. oktober blir det avholdt rekketillitsvalgtmøte. I forkant av møtet er det viktig at alle rekkene avholder rekkemøter. Styret oppfordrer til at følgende diskuteres/besluttes:

 

  1. LEDIG FELLESAREAL

Etter omlegging av søppelsystemet har det blitt frigjort noe areal rundt en del av rekkene og vi ønsker at rekkene kommer med innspill til hvordan dette kan benyttes på en best mulig måte. Det er beboerne som kjenner behovet i områdene best, og med å involvere alle sammen på denne måten kan vi sikre at vi finner de beste løsningene.

 

  1. TREFELLINGSAKSJON 2014

For å skape et trygt og hyggelig bomiljø har styret besluttet å gjennomføre en samlet jobb rundt felling av trær i borettslaget. Vi oppfordrer beboerne til å komme med innspill på hvilke trær som kan være aktuelle for felling. Styret vil bruke en profesjonell leverandør til å gjennomføre jobben.

Plan for arbeidet:

  1. 10. september - 31.Januar: Beboerne sender inn søknader til styret på hvilke trær de ønsker skal felles. Søknaden må inneholde kart der man "krysser" av for hvilke trær man ønsker fjernet, samt en underskrift fra berørte parter.
  2. Februar: Styret behandler søknader og beslutter hvilke trær som skal felles. Videre henter styret inn tilbud fra selskaper som kan gjennomføre jobben. Der det er mulig, setter vaktmesteren i gang arbeidet.
  3. Mars-april: Valgt selskap gjennomfører jobben.

   

 

  1. FRIVILLIGE TIL SOSIALE ARRANGEMENTER

Styret ønsker årlig å gjennomføre 3 sosiale arrangementer for beboerne: tenning av julegran, flaggheising 17. mai og sommerfest. For at dette skal la seg gjennomføre trenger vi frivillige fra de ulike rekkene. Diskuter hvilke arrangement rekken kunne tenke seg å bidra på og velg 1-2 personer som styret kan kontakte når hvert enkelt arrangement skal gjennomføres.

 

På rekketillitsvalgtmøtet vil det også bli diskutert hvilke retningslinjer som skal gjelde for byggesøknader.

 

ØKNING AV HUSLEIE

Styret har besluttet å øke husleien med 7 %, gjeldene fra 01.01.2014. Bakgrunnen for husleieøkningen er at vi mener det er behov for og forsvarlig å øke bankbeholdningen i lys av gjennomførte og planlagte vedlikeholdsprosjekter.

 

FJERNING AV HAGEAVFALL

Kvist og hageavfall som skal tas bort av vaktmester må rapporteres inn pr mail: vaktmester@disengrenda.no. Hageavfall legges ved veien slik at vaktmester enkelt kan fjerne det med traktor. Husk at det kun er hageavfall som frakter bort, og ikke poser med hageavfall og annen søppel. Hageavfall fjernes  innen 48 timer etter innsendt e-mail.

 

NYE SØPPELBRØNNER

I de nye søppelbrønnene må beboerne kun bruke små avfallsposer (blå/grønne/etc), da store søppelposer kan sette seg fast. Feilbruk kan føre til at åpningen blir tettet.

 

SOSIALE ARRANGEMENTER

Vi i styret er glade for at så mange møtte opp på årets sommerfest. Med godt vær ble dette absolutt en flott «nabosamling» for både store og små.  Det neste sosiale arrangementet i borettslaget er julegrantenning der vi håper minst like mange deltar i år som i fjorJ 

 

Har dere spørsmål eller andre ønsker, kontakt oss på styret@disengrenda.no

 

 

Mvh

Styret